17 Ocak 2011 Pazartesi

black eyed peas'den müthiş kolbastı


Valla kolbastı ilk çıktığında tüm dünyaya hiphop gibi dalga dalga yayılacak demişlerdi ama inanmamış ciddiye almamıştık. Bir tek Kanal7'deki kızlarla erkekler oynuyor sanmıştım ama Black Eyed Peas'in Dirty Bit klibinde resmen kolbastı yapılıyor. Videonun 2:44'ünden itibaren siyahi dev kızın kolbastısını hayretle izleyebilirsiniz. Kültür bakanımızın öngörüsüne şaşırdım. Ya da kolbastı olmasa bile apaçilik evrensel. Melih Gökcheck'e sormak lazım twitter'dan.

Bu arada Türk popundaki Serdar Ortaç gaz şarkılarının tam karşılığı dünyada Black Eyed Peas tarafından yapılıyor sanırım. Formülümüz basit; düz bir ritmin üzerine ritmik alkış, sözleri mutlaka iki ya da üç kere tekrarlıyoruz ve son kelimenin son hecesi repeat'a alınıyor. Sonraki bölümde rap yap, hiphop yap, yer o şarkı alır zaten bi salar kendini. Son hamlede ise ver alttan Syntizayzır'ın romantik klavyesi üstüne nakaratı. Ver abicim ver ver ver. Bas bir tuşa daha. Bir de siyahi kadın vokal götünü yırttı mıydı - kadın yoksa yumuşak sesli siyah erkekde olur- tadından yenmez.

Bu şarkılarda pis pis dans ediyoruz bir de. Böyle umutlanıyoruz, coşuyoruz. Özellikle syntizayzır bölümlerinde omuz omuza yuvarlak olup zıplayan gruplar mı ararsın, sevgilisinin gözlerine kitlenip slow motion "tüm dünya etrafımızda dönüyor" efekti yaratan mı ararsın, ellerini iki yana açıp "ulan hayat sen mi büyüksün ben mi büyüğüm" gazına gelen mi ararsın.

Benim de yapmışlığım vardır. Ama utanıyorum aslında biraz. Hele Gloria Gaynor - I will survive çalarken yerin dibine giriyorum. Sıçsam o kadar utanmam, neden bilmem.

4 yorum:

  1. aa hakketten laaa...

    YanıtlaSil
  2. Valla kolbasti bu. Bravo cok dikkatli seyretmissin.. Ne is ;) Hem Gloria Gaynor'in nesi varmis, ben hic utanmam valla.

    YanıtlaSil
  3. şahane tespit. ama bu müzikle de kolbastıdan başka dans yapılmazmış. ayrıca kızın o lombili bacakları ile şort giyebiliyor olması beni de cesaretlendirdi.

    YanıtlaSil
  4. Zenciysen her bacaga her seyi giyebilirsin... lakin adamlar buyuk seviyor .. bakiniz beyonce kadar kalas bacakli yok piyasada, hatun dunya stari bi de inadina gozumuze sokuyo devamli mini, devamli yirtmac, devamli sort.. ama iste Turkuz biz .. olmaz anam olmaz giy kotunu gene sen..

    YanıtlaSil