29 Nisan 2019 Pazartesi

Çek dostum çek, dünyanın derdini çek!




Selamünaleyküm sevgili arkadaşlarım. Nasılsınız inşallah. Çok şükür elhamdülilah.

Yazıya neden böyle camiye girer gibi girdim tam bilmiyorum. Ramazan reklamları başladı. Onun etkisi olabilir.

Bütün gün bahar temizliği yaptım. Tabii annelerimizin bahar temizliğinin yanında ıslak mendille toz almak gibi kalır. Yine de hakkını verdim diyebilirim. Camları sildim. Lavaboları ovdum. Milyon tane kedi biblomun tozunu aldım. Dolapları dizdim. En sonunda da kendimi yıkadım, tırnaklarımı kestim. Ohhh çok şükür vallahi bütün fazlalıklarımdan kurtuldum. Evde yerlerde yuvarlanmak ve kediler yarın evin azına yeniden sıçmadan önce bu anın tadını çıkarmak istiyorum.

Az önce de yorgunluktan ağzımın yanından sular akarken zengin ve fakir konulu dizilerden birini izliyordum. Her seferinde bir başkasını izliyorum böylece daha sürprizli bir zengin fakir kombinasyonu yaratıyorum. Hangi dizinin zengini fakirini daha iyi eziyor, hangi fakir önce hamile kalıp doğuracak gibi bir mantıkla izlediğinizde netfliks dizilerine taş çıkarıyor.

Mesela şimdi bu dizideki izlediğim fakirin 3 ayından gün almasına bir hafta kaldı. Geçen günkü fakirin de sanırım 3 ayı geçti. Bulantıları azaldığına göre...

İşte tam da böyle hesaplar yaparken sen çat dedi televizyon kapandı. Tv'ye mal gibi baktığımdan düğmeye basın uyarısını görmemişim. Kumanda da uzakta, alamadım da. Neyse artık yarının hamile fakirinden devam ederim diye düşünüp duvara bakmaya başladım.

Sonra kendi fakirlik hikayem aklıma geldi yine kendi kendime bastım kahkahayı. -Nasreddin hoca kitaplarındaki gibi kahkaha basarım ben kahkaha atmam.- Neyse geçen beyimle çocukluğumuzdaki tekerlemelerden bahsediyorduk. -Öff aşırı sıkıcı yaşlı şair muhabbeti gibi değil mi? İçimizdeki çocuğu eğlendirmek için arada böyle şeyler yaparız.- İşte sırayla hatırladıklarımı söylüyordum. Sıra şu herkesin bildiğine geldi:

Çatlak patlak
Yusyuvarlak
Kremalı börek
Sütlü çörek
Çek dostum çek
Dünyanın derdini çek!

Bey bi dakka ya dedi sonu öyle değil ki 'Arabanı yoldan çek' olmalı. Olur mu ya dedim 'Dünyanın derdini çek' olacak o. Yok ya dedi arabanı yoldan çek, dünyanın derdini çek ne çocuk halinle hah hah hah diye dalga geçti.

'Biz fakir mahalle çocukları dünyanın derdini çek olarak söylüyorduk siz zengin çocuğu olduğunuz için herhalde arabanızı yoldan çekiyordunuz. Bizim yoldan çekecek arabalarımız yoktu.' diye de çıkıştım.

Sonra kardeşlerime sordum bu tekerlemenin sonu böyle değil miydi diye. Onlar da demesin mi arabanı yoldan çek diye. Hoydaaaaaaaaaaaaa. Hala kalıbımı basarım ki dünyanın derdini çek olarak söylediğimize.

Şimdi düşünüyorum ben mi öyle söylüyordum acaba diye. Küçükken emoydum ben çünkü Afrika'daki aç çocuklar için ağlıyor, sokaktan geçen bandodan savaş çıktı diye korkarak kaçıyordum. Dolayısıyla tekerlememin de bu derece içli olması çok normal. Varoş mahallelerin ürkek çocukları için çek dostum çek diye başlayan bir tekerlemenin devamı dünyanın derdini çek olabilir sadece tamam mı?

Ayrıca da çok eminim yani birilerinin bunu böyle söylediğine. Bir tane arkadaşım vardı küçükken mahalleden merdiven arasında oturup bize garip yetimler şarkısını söylüyordu. Acaba onla mı bu versiyonu söylüyorduk? Gerçi bir noktaya kadar zenginlik devam da ediyor hani... Kremalı börekler, sütlü çörekler... Birden çek dostum çek dünyanın derdin çek de çok anlamlı değil. Bu nedenle sözümden dönmemek için tekerlemenin toptan fakir versiyonunu yazmaya karar verdim.

Çatlak patlak
Yusyuvarlak
Patatesli börek
Etli ekmek
Çek dostum çek dünyanın derdini çek.

Böyle daha bizden olmadı mı? Toplumsal sorunlara değinen, çocukları gerçek dünyaya hazırlayan daha mantıklı bir tekerleme olmadı mı arkadaşlar!

Zaten sonu da varmış. Şöyle: 'Çek çek amca burnu kanca al sana bir tabancaaa' Buraya dokunmuyorum çünkü bence gayet makul bir son.

NOT: Bu tekerlemenin sonunu benim gibi söyleyen birileri çıkacak değil mi? Bir ben mi çektim bu dünyanın derdini çocukluğumdan itibaren... :(

2 yorum:

  1. Valla ilk defa senden duyuyorum 😂😂 evet onun sonu arabani yoldan çek. Ha bu arada bizim de arabamiz yoktu😂

    YanıtlayınSil
  2. Biz de arabayı çekenlerdendik, zenginlique...

    YanıtlayınSil