26 Şubat 2010 Cuma

Vogue geldi beni cepten arayın!


Ve Vogue modayı yarattı. Bundan sonra çirkin giyinen bir kadın görülürse hemen toplumdan ihraç edilerek Silivri'de hazırlanan rezervasyonlarda toplanacak ve Vogue kültürüne adaptasyon seminerleriyle topluma geri kazandırılacak.

Adem Havvalı reklamlarıyla gelir gelmez farkını hemen hissettiren Vogue, "Nihayet" vurgusuyla da "Yaa çok beklettik biliyoruz ama sizde modayı anca takip etmeye, daha yeni yeni vintage pazarları açıp, dolabınızı bir kere bile giyemeyeceğiniz anlamsız kıyafetlerle doldurmaya başladınız be anacım" diyor. Ortama pek havalı giren bir kıza bakar gibi bir bakış atıyoruz kendisine.

Ve soruyoruz Türk kadını Vogue'a hazır mı?

Bir anımla anlatmak istiyorum bunu.

Geçen gün kız arkadaşımlan varoluşumuzu alış verişle anlamlandırmaya çalıştığımız bir sırada çok yoruldum az bi dinleneyim dedim. Koskoca mağazanın bir köşesine sindim. Sinerken etrafa malkoçça bakarken birden kadınların mağazada sabit bakışlarla dolaştığını farkettim. "Yeni mi farkettin yavrim" demeyin, bu kadar barizini çok net görmemiştim açıkçası ya da bakmamışım. ( Bkz. ilk okuldaki görmek bakmak makalesi ) Ay annecim sen o Nişantaşı'nın o süslü kadınları bana vimpir gelmeye başladı mı. Korktum. Sonra dedim bu işte bi terslik var. Sonra terslik üzerine konuştuk arkadaşla. Kadınları düşünsel zenginlikten yoksun bırakan moda, erkek dünyasının kadını gizli s.kişidir. Ayakkabı aldım, şimdi ayakkabıma uygun toka alayım, tokama uygun elbise, elbiseme uygun yüzük almam lazımla geçiyor gençlik. Berkeley mesela demiş midir "yaa bi süveter aldım ama altına ona uygun da bir ayakkabı almam lazım." böyle diyip süveteri yanına alıp ayakkabıcı ayakkabıcı gezmiş midir mesela? İşte yol boyunca kapitalizmin kadına bakışına sokiim, kadınları alış verişle uyutan erkek zihniyetine sıçiim diye konuştuk. Sonra aldıklarımızı işyerinde kızlara gösterdik ayy çoook güzeeelll. bak buna bi fular al çok yakışır gibi yönlendirmelerle alışverişin bitmeyeceğini birbirimizin kafasına kazıdık.

Kıssadan hisse: Vogue'u yeriz. Hiç öle "Nihayet" sözleriyle sofistike şehirli kadına geldik, sizi tepeden tırnağa değiştireceğiz, sizi moda caavarına dönüştüreceğiz ayaana girmesinler. Moda bloglarından aldığımız güçle büyüdük, internetten yaptığımız alış verişlerle hiçbir şeyden eksik kalmadık. Hem kendimizi eleştirir, hem elegant çizgimizi korur, hem de android gibi alış verişimizi yaparız.

Amaaa Havva'ya o yaprağı kim satıyor biliyoruz. Bir dost.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder