12 Şubat 2011 Cumartesi

kim iktidarsız bir koca ister ki?


Ortadoğu'daki çalkantılarla ilgili haber başlıklarını takip ettim. Yaratıcı Türk basını mübarek kelimesiyle ilgili yapılabilecek tüm esprileri neredeyse yaptı. "Koltuğuna yapıştı mübarek", "Gitmedi mübarek", bir de istifa edince "Bayramın mübarek oldu" başlığı var ki altın tarrak gazetecilik ödülünü hakediyor kim attıysa o başlığı. Tabii kimsenin ne olup bittiğinden bir haberi olmadığından ancak böyle içi boş magazin başlıklarla götürdüler olayı. Uzun bir süre Tayyip Erdoğan'dan brief gelmedi zaten. Herkes bir şaşırdı başta. "Olum napıcaz desteklicez mi, desteklemicez mi bu devrimi, ne yazıcaz? Erdoğan'dan haber de gelmedi" diye birbirine baktılar. Sonra işte Erdoğan "halkın sözünü dinlemek lazım" diyince "Tabi yaa dinlemek lazım e mübarek" şeklinde başlıklar atılmaya başlandı.

Kendini alternatif medya olarak tanıtan Dipnot'un da "Ordu halkın yanında" diye başlık atmasıyla ise olayı sadece El Cezire'den takip etmeye karar verdim. -İşte böyle insanım tersim pistir ve sabahları klasik müzik eşliğinde çilekli pankek yiyorum- Ordu denen şeyin bu devirde hala halkın yanında olabileceğini söyleyebilmek için alternatif değil, kafası karışık bir medya olunabilir ancak. Bilmiyorum, Cücü'nün Radikal'deki "Üstün gazeteciliğimi yaparım ceketimi alır çıkarım bebeğim" adlı fotoğrafı da beni tiskindirmiş olabilir. 

Her neyse Ortadoğu'da neler olduğunun kokusu az biraz sonra çıkacak zaten. Ama yeni bir düzene doğru yelken açarken Mübarek'in "ulaan ben yavaştan kaçayım yoksa 70 milyar dolarlık servetimden de olacağım" aymasından sonra Tunus lideri Zeynel Abidin Bin Ali'nin karısının o muhteşem çıkışı benim için olayı bitirmiştir. 

Bünyemde "salak yemin ederim gerizekalı bu çocuk" videosu etkisi yapan bir haber Arabistan'a kaçmak için uçağa binmek istemeyen Bin Ali'ye karısının herkesin önünde"Bin uçağa gerizekalı, hayatım senin ahmaklıklarına katlanarak geçti" diye çemkirmesi. Artık kadın nasıl tiskindiyse adamdan, Bin Ali "Hayır ben kalıp ülkem için ölmek istiyorum" dese de yaa hacı tamam geyikçiliğin alemi yok bin uçağa diyip paketlemişler adamı. Devrik artı sünepe lider olarak kazındı tarihe adı. Hakettiği gibi. 

He bu olaydan Türkiye'nin anladığı ise, tüm Ortadoğu'nun Türkiye'yi örnek aldığı oldu. Sanırsın ki ilimimizi, insanlığımızı, demokrasimizi(!) örnek alıyorlar. Biz uzaya çıkmışız. Dizilerimizi örnek almışlar. Sanıyorlar ki hepimiz Aşk-ı Memnu'daki gibi sabah öğle ve akşam yemeklerinde ayrı kıyafetler giyinip boğaz kenarında yalıda oturuyoruz, golf oynuyoruz. Emekli teyzelerimiz Nebahat Çehre gibi genç gösteriyor. Bihter çizmelerimiz var renk renk. Öğretmen maaşının 70 dolar olduğu bir ülkede yaşıyorsan tabii vaha gibi gelir insana Türkiye.

Halbuki bu olaydan çıkarılması gereken ders hiçbir diktatörün ve diktatörlüğün sonsuza kadar devam edemeyeceğidir. Halkını ezersin, bir gün kendini Arabistan uçağında bulursun. Karını ezersin bir gün sana öyle bir hareket çeker ki osuruk gibi kalırsın. 

Bu arada bu liderlerin eşleri için durum ne acayip ha. Ülkeyi iyi sikerttiğinde yatakta şehvetle bekleyip, "gocam yiğidim bugün nasıl da ezdin herkesiiii, gel beni de ez erkeeem" derken, devrilince "bıktım senden beceriksiz adam, başım ağrıyo" diyip kıçlarını dönüp yatıyorlar demek ki. Ama öyle, kimse devrik bir diktatörü istemez. 

E bu durumda;

- Her anlamda iktidarsızlığa giden ve dönüşü olmayan yola girmeye hazır mısın?
- Hazırım hocam

2 yorum:

  1. Melih başkaldırının ilk günlerinde "Oturun oturduğunuz yerde. Size mi kaldı ülkeyi kurtarmak? Hşşş akıllı olun!" yazdıydı.

    YanıtlaSil
  2. Tayyip de muallakta kaldi once, sonra neyseki Obama aradi da aydinlandi adam. O degil de, o karinin agzinin ortasina cakip, pistte birakip ucaga binip gitmek vardi. Karini ezersin, derken ipin ucunu kacirmissin ama sonraki paragrafta gercegi gormussun aferim. Kari kisminin bi kismi boyle. Bir de Imelda Marcos vardi di mi? Bu diktatorler karilarindan cektigini baska hic bir seyden cekmemistir yemin ediyorum. En sanslilari Cavusesku'ydu, direkt kurtuldu karinin dilinden.

    YanıtlaSil