5 Mayıs 2010 Çarşamba

kazanıyoruz allah'a şükür


Hani mahallelerde böyle herkese yardım ediyormuş çok iyi biriymiş gibi duran, ne iş yaptığını tam olarak bilmediğimiz, durumu iyi, "kazanıyoruz allaha şükür" sözleriyle kazandığını kazanmıyormuş gibi hissettiren gençten adamlar vardır. Bu adamlardan abicilik müessesesinin literatürümüze eklenmesiyle son dönemde çok türedi hatta. İşte onların en celebritisi abilerinin "al yürü canım yollar senin" dediği Acun'dur. Her daim traşlı suratı, bende sizin abinizim dayatması, kola reklamlarındaki sınıfın akıllı en büyüğü tavrı bende mide bulantısı ve baş dönmesi yapıyor. Bu nedenle Acun'un o ümmetçi yüzünü görmemek için yarışmalarını da elimden geldiğince izlemiyorum. Geçen gün pek sevgili bir arkadaşımın evinde survivorlıktan eser olmayan survivor'ı izleyedurdum ama. Gördüm ki ekip dağılmış, güneşten her biri maymun götü gibi olmuş yamyamlığa doğru ilerliyor. Modern insanın vahşi doğadaki çaresizliği desem diyemicem. Keza modern insanın yetilerine tam olarak hakim olamamış bu ekibe bir de 45 derece sıcak basınca algı seviyesi iyice düşmüş. Kızlar "dı mııı yaneeee", "ıyyykk" gibi sözcükler dışında konuşamıyor. Bi de birileri onlara konuşurken böle dudaklarınızı daha çok açıp kapatır, sözlediğinin harfleri dudak hareketlerinizle belirtirseniz daha seksi olursunuz mu demiş, yoksa genetik bir rahatsızlık mıdır bilmiyorum konuşurken kızların emcik dudaklarını izlemekten ne dediklerini anlayamadım. Hele bir tane var sarışın tombik bi kız. İlk okulda kalmış o. İlk okulda öğretmeni kendini çok iyi ifade ediyorsun aferim demiş. O da bakmış giderim var ifade gücünün üstüne bir taş koymamış senelerdir. Bunun şirin konuştuğunu düşündüklerinden sanırım hep onu konuşturuyolar. İzlediğim bölümde bazı harfleri yutkunarak "yapk bean macerayyı yane çog sefiyorum yanea" diye konuşuyodu. Ama macerayı mı seviyo yoksa hafiften eksik akıl mı anlayamadım ben. Sahile ölü bi balık vurmuş mesela eline almış çubuğu "yeaaa na acayıııp" diye diye delik deşik etti balığı mal. Gözüne sokuyor çubuğu hayvanın. Ben orda olsam korkarım. Sapık mıdır bu gece beni de böle oyar mı diye. Sonra ertesi gün yalancıktan ağların altında mini boy bi iguana buluyorlar ona kıyamıyo ama. Diyo ki "ayk ban kıyamaass ole ugunayaaa yazuuk" Ulan balığın gözünü oyuyodun bikaç saat önce. Çok heveslendim böle canlansa o iguana bunları önüne katsa denize dökse o sırada köpek balıkları denizde hazır beklese her biri birini yese diye. Ama olmadı tabi.

Erkeklere gelince de durum bir başka fantastik. Yarısı yaşlı diğerleri kaslı. İki ekip arasında çekişme var böle hafiften. "Ama abicim biz tutuyoruz siz oturuyosunuz olmuyo ki" diye tartışıyolar hep. Hele içlerinde bi tanesi bayaa vakka olmuş. Ropörtajında unutmaya başladım şehre dönünce ciddi sorun olacak diyo. Pardonda bir ayda mı unuttun? Millet 5 yıl ıssız adada kalıyo şehir kuruyo bunlar 10 erkek bir tuvalet yapamamış. Bir de geceleri yengeçleri öldürüyolar pis pis. Hayır nerden geldin nerdekini kovuyosun? Canım yengeçleri palayla kes yaa. Rengarenk balıkları tut, pişir pişir ye. Neymiş açlarmışta onlara yemek vermiyolarmışta. Yaa kimi yiyosunuz kime ne film çeviriyosunuz. Bu ekip orda aç kalsa varya birbirlerini yemeye başlamıştı. Bir ay da geçmişini unutan adam, beşinci hafta da yanındakini de yer.

Rahat bırakın hayvanları. Oranın valisine, şefine şikayet mektubu yazıcam azmettim.

Kısaca ikrah ettim.

5 yorum:

  1. ilerleyen yıllarda televizyon resmi olarak insan öldürebilir pozisyona gelince lord of the flies tadı bekliyorum ben bu yarışmalardan.. şu an çok medeni, pek yalan, tat vermiyor..

    YanıtlaSil
  2. agzina saglik, ac degildir onlar degil mi arzu? kesin börgır kingler, cifter li ekonomik menuler yıkılıyordur perde arkasinda filan di mi?

    ya hatırlar mısınız, eskiden pazar'88 de ne guzel şans yolu vardı, o da yarışma işte, mustafa abimiz 'soket'leri takarken mafyavari ciddiyetiyle; "hangi sıralamayla takayım soketleri?" derdi ona gerilirdik zınk zınk... bunlar n'apsa acınmıyo, acının da sevincin de icine etmekteler..
    insallah bi tuzak cikmaz demem, produksiyon patlasın, tüm bunlara doga ana tokat atsin dilegim.

    YanıtlaSil
  3. ferulecim sahtekar pezevenk bu yarışmaların hepsi.. o cadde kızları öle aç yaşar mı yaa mümkün mü.. yalandan hareketler.. içlerinden biri pat dese ölse acun'un hali nice olur.. keza memet ali erbil zamanında yeme bizi acun sen giderken biz dönüyorduk demişti anladın sen

    YanıtlaSil
  4. acunun adnan hoca müritliği neden medyada yer almıyo ??

    YanıtlaSil
  5. haklisin adsiz,

    bence de medya kimin kimin müridi oldugu konusunda cok daha detayli bir yayin yapmali, cok bilgisiz kaliyoruz böyle, hatta bana kimin kimle sevgili oldugu haberlerini de cok geriden takip ediyormusuz gibi geliyor, sinirim bozuluyor. ama takma kafani ben cok siki bir konsept hazirladim; "türkiye'nin en ünlü on mormonu", "fenerbahce'nin brezilyalilari hangi takitta", "adnan hoca'yla feto'nun gizli aski" gibi haberlerle sarsacagim gündemi. keske senin gibi entellektüel tv izleyicisi kitle daha aktif olsa, sansasyon-magazin haberleri tadindan yenmese...

    YanıtlaSil